Urk

Jag kan inte förstå vad en civilflygplats i Ärna ska vara bra för. Jag kan bara inte förstå det, slanten ramlar aldrig ner. Idag läste jag en insändare i UNT om en tjej som tyckte att det var bra med en till flygplats för att då behövde ju inte de fattiga studenterna betala lika mkt för sina flygbiljetter. Host, vafan menar hon. Det är också bättre att stundenterna inte behöver åka "heeela" vägen till arlanda för det är också att förpesta miljön.

Nu förstår jag inte riktigt. Dels.. på vilket sätt blir det miljövänligare o billigare att åka flyg ifrån Ärna än ifrån Arlanda? Ska man då flyga ett flygplan ifrån Ärna och ett ifrån Arlanda samtidigt. hmm..
Varför ska studenterna överhuvudtaget flyga så mycket om det är så dyrt. Måste man just ut o flyga till Thailand på två veckorssemester när man pluggar. Ta tåget till Hässleholm istället, ät en god pizza och gå på galleri.

Pschhht. Usch, ingen jäkla flygplats. Bort med flygplatserna. Hur lata är folk på en skala? Det är inte alllls miljövänligt o åka först till Arlanda o sen ta flyget utan mkt mer miljövänligt o åka direkt ifrån Ärna.
Usch och fy. Det finns nåt som heter tåg. Bara åka bussen ner till stationen och sen ta tåget till Arlanda. Sen kan man förpesta miljön hur mkt som helst med att flyga runt i en stor metall kokong över skövlad regnskog och uppvärma oceaner som bara pyr ut koldioxid.


KÖÖÖÖÖR I VIND. DÖDA ERA FRAMTIDA BARN VAFAN.

pusshej fia

Kommentarer
Postat av: Cissi

wow, du har starka synpunkter... jag tycker om att åka utomlands, men bara ibland... typ 1 gång vartannat år... fast jag har ju bara varit utomlands 2 gånger förut... :S men ändå... aja... åh, desperate housewifes börjar! hej då! "springande gubbe" -=(*.*)

2008-05-27 @ 21:47:15
URL: http://thisismyday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0