Påskmust - bästa drickan till en fet calzone

Dagens diskussion vid matbordet.. en kompis till en kompis såg när hans cykel blev pajad i cykelstället vid skolan (shoot, påhittad story - inga fler personpåhopp).
Både jag och P är överrens om att de har handlat fel och att de måste stoppas - lära sig att de handlar fel. P envisas med att tycka att kompisens kompis föräldrar borde ringa hem till "dumma killens" föräldrar och kräva en rejäl utskällning av sonen + ersättning för den förstörda cyklen. Inget fel med det.. nejnej.

Jag kan då inte heller sluta tänka på vad jag personligen skulle skämmas om P ringde hem till nåns föräldrar som hade förstört min cykel och skällde ut de. Visst, ni tycker att jag är en svag människa? En riktig fegis?
Men för alla som inte vill riskera att bli terrade hela skoltiden/nerslagna, föreslår jag att prata med en lärare som ni vet har rejält med stake i sig. Hur många det nu är som har det..
Läraren får i sin tur bonka ner "dumma killen", bara säga att läraren har sett när det hänt och kräver att "dumma killen" betalar värdet av cyklen till den utsatte och att detta såklart upphör - ni vet JAG HAR ÖGONEN PÅ DEJ!

Ingen behöver bli utsatt, ingen stackars sate behöver bli terrad för att tjallat på nån, dumma killen blir inte kriminaliserad och dör såsmåningom av en överdos i ett smutsigt gathörn med en tom MAX påse under huvudet.

Alla glada? Najs.


pusshej. fia

Kommentarer
Postat av: Cissi

... creepy... (O_O) men ska ju våga "ha stake", det är mycket bättre! :) men man kan ju plugga in någon kampsport eller några tunga ord... hehe... he?

2008-05-26 @ 20:46:58
URL: http://thisismyday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0