I'm back

hejhej därute!
Vad härligt att det uppenbarligen finns folk som läser bloggen dagligen, (eller åtminstonde säger att de gör det :P )
Nu är jag i alla fall tillbaka från min lilla resa och ja, den var ganska amazing. Jag har återgett den minst fem gånger redan och lär få göra det mer framöver, så jag tar bara lite smått här och nu.
Jag och en till tjej från min skola åkte till Paris, närmare bestämt ett område en liten bit utanför Paris som heter St Germain en Laye. Det var en mycket fint ställe med vad jag uppfattade som relativt välbärgade familjer så att säga...
Vi bodde med familjer och i dessa fanns barn som gick på den skolan som vi skulle besöka och som var våra s.k. "Corespondantes". Min hette Nathalie och var väldigt snäll.
Men, nu var det så, att de här eleverna som vi bodde hos fick inte följa med på de utflykter vi gjorde på dagarna, utan de måste gå i skolan, så det vart vi och gästeleverna från Italien som lärde känna varandra bäst. Visserligen var alla andra inblandade (alltså förutom jag o den andra tjejen från Sverige) 1994:or, men det gjorde ingenting, för de var typ lika som oss (betydligt mognare än en del här hemma alltså :P ). Jag hade det väldigt kul, gjorde många pinsamma misstag och sånt, men min Franska är halvt förstörd eftersom jag uttalar allt med italiensk betoning, och även engelskan har fått sig en törn om man säger så.....
image31

Men så kom jag hem och så visade det sig att det var rätt okej det med, för i taxin på väg hem insåg jag att balen är nu på torsdag och jag blev fett pepp på den. Och så är ju fotot imorgon (måndag) och då ska 9a vara 80-talsklädda :)
Redan igårkväll var det mys, för då spenderade jag kvällen hos Sofia med jordgubbar, taxfreekarameller, och en massa kul.  Vi hade tänkt ha filmkväll, men så blev det inte, om man inte räknar ett tjugotal youtube klipp :P

Ha det nu superbra
//Hanna


Kommentarer
Postat av: Cissi

WOHOO!!! \(^o^)/ det låter kul! ^^ hoppas du mår bra! hej då!

2008-05-19 @ 16:40:10
URL: http://thisismyday.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0