rik och (kläd)galen?

Hejhej,
Usch vad sur sur man blir när allt man skrivit bara försvinner! Jag hade skrivit ett låångt inlägg men sen försvann det... Jaja, jag får väl göra ett nytt försök då.

Det är en sak jag har funderat över lite när jag har tittat runt här bland bloggarna. Det finns otroligt många olika bloggar, det är säkert  flera tusentals människor i Sverige som bloggar, kanske fler. Hur kommer det sig då att det är just unga modegalna tjejers bloggar som blir populära och kända? 
Missförstå mig inte nu. Jag har ingenting emot dessa, jag kan bara inte förstå vad det beror på. Om det vore för att personen i fråga skrev en massa spännande detaljer om sitt privatliv skulle jag kunna förstå det. Då skulle det vara människans naturliga nyfikenhet som drog folk dit. Men de flesta bloggar består i princip bara av korta anteckningar om vad han eller (som i de flesta fall när det gäller den här typen av bloggar) hon har gjort under dagen samt av bild efter bild på kläder som personen antingen vill ha eller har köpt.
Vad får man som läsare ut av det, förutom att man får se vilken stil just den personen har? Själv tycker jag att det är ganska ointressant... men det kanske bara är jag...
   Fast det mest märkliga är när man läser kommentarerna. De består vanligtvis till stor del av folk som talar om för bloggaren att han/hon är konstig, bortskämd, efterbliven, barnslig eller något annat negativt. Att döma av detta verkar det ju nästan som att folk läser för att bli provocerade...  It doesn´t make sense!

Okej, nu har jag skrivit ordet blogg alldeles för många gånger i samma inlägg.  Bäst att jag slutar.
Ha det bra
//Hanna ♥ (äntligen fattade jag var man fick hjärtana ifrån :P )

Kommentarer
Postat av: fia

Nej men det har jag också undrat. Det känns ibland som om folk bara läser de kända modebloggarna för att vara säkra på att de inte är ute, alltså har på sig rätt kläder. Men varför skulle bloggarna ha någon inre kraft som visar de vad som är rätt och fel, ute och inne. Näe.. det måste ju nästan vara så att alla läsarna tycker att bloggaren har bra smak. eller?

hah :)

2008-03-29 @ 11:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0