Kläder betyder inte allt, men ändå

   Vad ska en stackars ung shopaholic (jag skiter i hur det stavas, alla har sitt eget sätt att skriva det och inget är rätt, det är inget riktigt ord ändå!)göra när månadspengen är slut och alla grotty kläder ersätts med vårkolektionens nyaste. Det finns säkert många billiga alternativ till shopping, men jag vill shoppa. Jag vet att jag inte kommer att få samma garderob som typ Anna Wintour men skam den som ger sig. En dag... då, skyar av fantastiska kreationer som omringar en i en gigantisk garderobe. Föreställ dig bara, låt tanken sjunka in.

 Men en fantastisk samling av kläder ger ingen hel lycka men whatever, det kan man skaffa på fritiden. Det finns en tid för allt i livet, även det inte alltid ser ut så, så kommer allt fixa sig till slut. Eller så blir man en ensam loser med en fierse kläder, men man har har väl sina shoppingbuddies, eller så kan man åka till Amerikat och göra en Victoria Silvstedt. Fan jag blir nog hellre en vanlig medelsvensk, med djupa ambitioner i bakhuvudet som en dag exploderar, eller nä. Jag vill vara lycklig, rik och god. Stoppa världshungern och alla krig, fast med snygga kläder.


image1    The magical armoire from Narnia

// Anna



Kommentarer
Postat av: The author

OK, jag läste just igen mitt inlägg och jag inser att min grammatik tåls att övas på. Livet går vidare.

2008-03-26 @ 20:37:33
Postat av: hanna

Jag vill oxå ha ny garderob!!!! Va på stan idag å såg typ tusen grejer jag ville ha men inte kunde jag köpa alltihop inte.... Vi måste ta o skaffa oss nåt jobb!

2008-03-26 @ 21:23:59
Postat av: It's me darlin'

Anna, vilken stil, vilken klass, vilken text, sådan fantasi men med auktoritet. Bra jobbat darling

2008-03-26 @ 22:11:27
Postat av: Sofia

Assarsson! Jag tror att jag är beroende av färgen svart, jag blir osäker och känner mig mjäkig om jag inte har något svart på mig.

Svart är nog främst mitt alibi för att jag faktiskt inte är någon lillgammal tonåring, men samtidigt ännu inte så gammal att jag ska stylas i dova hösttoner av Amelia. Varför är jag så fixerad vid ålder?

Idag ställer beroendet dessutom till problem eftersom det är svårt att rehabilitera fötter med diverse blåsor i 13 cm klack.
PS. Love the good work, keep it up!

2008-03-27 @ 12:52:13
Postat av: fia

Hoho, nä skam den som ger sig Anna.
Fortsätt kämpa, vi finns här för dej om du behöver stöd! >;D

2008-03-28 @ 18:09:58
URL: http://lifeintimes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0