Kempetorsk på Norge


Jag älskar Norge, jag har tänkt på det ett tag och nu är det bestämt, Norge in my heart.

Det hela började som en grej när jag pratade med någon om Japan-fan, det ska alltid hålla på och klä ut sig och lära sig språket, men vafan hur unikt är det inte att alla tycker om samma land,(men för all del älska vilket land som helst, konversationen var det bara en anmärkning inget negativt, klä ut er, hela grejen kör hårt bara, det gör mig inget och kläderna är ju härliga ) men i alla fall under konversationen sa jag det att om någon plötsligt skulle komma i lusekofta prata om fiske och försöka lära sig det helhärliga norska språket, skulle det helt enkelt  inte bli lika accepterat.

I alla fall, jag har ältat det hela och kommit fram till att Norge är landet för mig. Jag gillar inte lusekoftor och jag har ingen craving att åka dit eller göra något som har med landet att göra bara för att jag gillar det, men det jag tänker göra är att använda norska ord. Hur underbart är det inte när den norska tanten pratar i "So you think you can dance"?!

Kämpetorsk- haj, havremoppe- häst, bondgrogg- mjölk, Rullebrum- bil. Bästa språket.Danska är lite för mycket för min smak men norska är perfekt. Nu må jag verka lite väl men, danskar är fina de med, de gör jävla bra kriminalserier, mordkommissionen är i en klass för sig.

För övrigt åkte bror min till Holland på utbytesthingy imorse. Hoppas det finns mycket souvenirer där Erik, du kan ju slå en signal om du läser detta.
Hälsningar Anna
 "Så fin den va du". mmm...


Kommentarer
Postat av: Ellen

Kämpefint!

2008-04-19 @ 20:19:52
Postat av: ginis

hah, har du också träffat på henne ? :)

2008-04-19 @ 20:46:47
URL: http://ginis.blogg.se
Postat av: hannat

åh jaa, Norska är ju bara för härligt!

2008-04-20 @ 07:19:04
Postat av: hehe

vad kul för dig! :D bra, stå på dig Anna! ha 're gött med nörskan! XD

2008-04-20 @ 16:44:45
Postat av: M

Norden är oslagbar, så litet och så nordiskt...

2008-05-04 @ 21:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0