I Met the Walrus

Lite snabbt i mitten av pluggandet till morgondagens prov vill jag bara tipsa om den Oscarsnominerade animerade kortfilmen I Met the Walrus.

  Den handlar om en 14-årig kille som  intervjuar John Lennon om världsfred och the Beatles.( Detta år 1969 när Lennon fortfarande var med i The Beatles.) Det är själva handlingen, som dessutom är sann.

Pojken spelar in mötet på band och när intervjun är över går han vidare med livet, och bandet blir glömt.


Personen som sedan gjorde filmen är en kille i typ samma ålder som hittade det gamla ljudbandet och gjorde en animation till den. Han ritar hela konversationen, inte som två personer som sitter och diskuterar, utan  själva orden. Som t.ex. när Lennon säger "That makes 'em fat and happy" Blir gubben som finns på bilden från en tidigare mening tjock och hans skjorta spricker när han säger "happy" och på magen är det en stor glad mun. Alltså hela filmen ( ,som inte är längre än 5 minuter) är en lång teckning som flyter ihop på olika sätt i samband med orden. Det är svårt at förklara så det är enklast om man bara ser den på youtube. Bara sök på I Met the Walrus. Den är artistisk men samtidigt intressant, en sjukt bra film i alla fall. 

Självklart är titeln är baserad på låten I am the walrus av: Lennon/McCartney.
image7 "That makes 'em fat and happy"


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är ju självklart Anna som skrivit detta inlägg, jag glömmer alltid att skriva mitt namn.

2008-04-01 @ 19:11:59
Postat av: Anonym

Jag ska så se den, tack för
tipset vekrar skitbra

2008-04-02 @ 16:58:53
Postat av: Duh

By the by har jag länkat till filmen på länkdelen

2008-04-02 @ 22:54:00
Postat av: hannat

jag titta just på den. Coolt.

2008-04-04 @ 15:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0